راهنمای کسب و کارها در استفاده از سامانه پلنو

اگر شما هم از جمله کسب و کارهایی هستید که قصد استفاده از سامانه پلنو رو دارید، این صفحه را بادقت مطالعه نمایید.

منوی پیشخوان یا داشبورد:

این منو، نمایی از وضعیت کلی و اطلاعات اساسی مورد نیاز برای مدیریت سیستم رزرواسیون و نوبت دهی آنلاین را با یک دسترسی ساده و سر راست در اختیار مشترک قرار می‌دهد. اطلاعات موجود در این منو را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

۱_ اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌های دریافتی: در این قسمت می‌توان پیغام‌هایی که از طرف پلتفرم پلنو برای کاربر ارسال می‌گردد را مشاهده نمود، پیغام‌هایی مانند انجام رزرو، لغو نوبت، اعلان پرداخت وجه و …

۲_ در این بخش می‌توان اطلاعاتی در خصوص تعداد کل نوبت‌های ایجاد شده، نوبت‌های رزرو و ارائه شده و نهایتاً تعداد کنسلی‌ها را به‌دست آورد.

۳_ تعداد روزهای باقیمانده از اشتراک، تعداد پیامک باقیمانده و همچنین مبلغ قابل برداشت از کل موجودی پروفایل، قابل مشاهده است. باید توجه داشت، تا زمان اتمام مدت اشتراک، مشترک قادر به زمان‌بندی و رزرو نوبت است و بعد از این مدت، دیگر قادر به تعریف زمان‌های آزاد قابل رزرو نخواهد بود و باید از بخش ارتقاء پلن نسیت به تمدید و یا ارتقاء پلن موجود اقدام نماید. همچنین بعد از اتمام پیامک‌ها، دیگر پیامکی برای مشترک و یا کسب و کار ارسال نخواهد شد و مشترک باید با مراجعه به منوی ارتاء پلن، بسته پیامکی جدیدی را خریداری نماید. در مورد پیامک باید به این نکته توجه کرد که در پیامک فارسی، هر ۱۶۰ کاراکتر، یک پیامک حساب می‌شود.

۴_ درصورتی که مشترک، خود از یک کسب و کار دیگر عضو پلنو وقت ملاقات رزرو نماید، نوبت‌های رزرو شده در این قسمت قابل مشاهده خواهد بود. باید توجه داشت که اپلیکیشن‌های کسب و کار و رزرو کننده مجزا هستند. اگر مشترکی، قصد رزرو از یک کسب و کار دیگر را از طریق اپلیکیشن داشته باشد، باید اپلیکیشن کاربر یا رزرو کننده را نصب کند.

۵_ تعداد درخواست رزروهایی که برای قطعی شدن رزرو نوبت نیاز به تایید مشترک دارند، در این قسمت مشخص شده است. لیست درخواست‌ها (درصورتی که درخواستی وجود داشته باشد) همانطور که در شکل دیده می‌شود، در زیر این بخش قابل مشاهده است. باید توجه داشت که تایید یا عدم تایید درخواست، پاسخ رزرو کننده به سوالات مطرح شده (درصورت وجود) ضمائم پیوست (درصورت وجود) و اطلاعات تراکنش مالی (درصورت وجود) همه از بخش جزئیات قابل دسترسی و بررسی هستند.

۶_ با کلیک بر این دکمه، مشترک می‌تواند پروفایل خود را از دید کاربران مشاهده نماید.

۷_ به‌صورت پیش فرض، روز جاری در این تقویم انتخاب می‌شود. مشترک می‌تواند روزهای دیگری را از تقویم انتخاب و برنامه کاری خود و نوبت‌های موجود را مشاهده کند. با انتخاب یک روز از تقویم، کلیه خدماتی که در آن روز ارائه می‌شود در بخش مقابل تقویم قابل مشاهده است. همچنین لیست تمام نوبت‌ها و رزروهای انجام شده در صورت وجود در پایین تقویم برای مشترک نشان داده می‌شود.

منوی تقویم:

این منو، برنامه کاری مشترک پلنو را در چند حالت نشان می‌دهد. موارد مربوط به این منو در بخش زیر توضیح داده می‌شود:

۱_ مشترک با انتخاب سرویس از لیست خدمات ارائه شده در آن پروفایل، برنامه کاری آن سرویس و پرسنلی را که آن خدمات را ارائه می‌دهند را می‌تواند مشاهده کند. با انتخاب سرویس، برنامه کاری کل پرسنل آن، نمایش داده می‌شود و با انتخاب هر کدام از پرسنل (از بخشی که هم راستای فیلتر خدمات است) برنامه کاری آن پرسنل در دسترس و قابل مشاهده خواهد بود.

۲_ دکمه لغو تمام رویدادها، این امکان را به مشترک می‌دهد که با زدن این دکمه، همه رویدادهای آن روز و در حقیقت تمام نوبت‌هایی که برای آن روز خاص ایجاد شده بود و ممکن است توسط کاربرانی رزرو هم شده باشند، لغو گردد. در اینصورت خدمات و نوبت‌های آن روز برای کاربران قابل ملاحظه و رزرو نخواهد بود، چراکه زمان (نوبت) قابل رزروی وجود ندارد و همه آنها لغو شده‌اند.

۳_ اطلاعات مربوط به برنامه کاری که شامل روزهای کاری هفته و شروع و پایان ساعات کاری است را می‌توان از قسمت تنظیمات اعمال نمود. با زدن دکمه رویداد جدید، مشترک می‌تواند رویدادی را در تقویم کاری خود ثبت کند.

منوی خدمت:

کلیه اقدامات مربوط به خدمات اعم از تعریف خدمت جدید، ویرایش و یا حذف آن از این منو قابل انجام است. در زیر تنظیمات مربوط به این منو بطور مفصل شرح داده شده است:

۱_ با کلیک بر روی هر خدمت، آن خدمت به‌شکل انتخاب شده در آمده و مشترک می‌تواند خدمت مورد نظر را ویرایش، حذف و یا حتی نوبت دهی کند. شایان ذکر است علاوه بر منوی نوبت، از این طریق نیز می‌توان برای یک خدمت خاص، نوبت دهی کرد. کافیست ابتدا خدمت را انتخاب کرده تا دکمه نوبت دهی بر روی آن فعال گردد.

۲_ برای تعریف خدمت یا سرویسی جدید، از دکمه سرویس جدید استفاده می‌کنیم. با کلیک بر روی این دکمه، مشترک با طی فرایندی که در زیر توضیح داده می‌شود، خدمت جدید را برای کسب و کار خود ایجاد می‌کند.

منوی خدمت

اطلاعات پایه:

۱_ در این بخش عنوان خدمت یا سرویس نوشته می‌شود

۲_ مدت زمان ارائه سرویس و واحد زمان در این بخش مشخص می‌گردد.

۳_ برای یک رزرو نوبت به‌صورت گروهی با تعداد نفرات مشخص، حداکثر تعداد نفرات در این بخش قابل تعریف است.

۴_ محدودیت حداکثر تعداد رزرو نوبت برای یک کاربر در یک روز خاص و برای سرویس مشخص، در این بخش قابل تعریف است. این محدودیت برای جلوگیری از تشکیل بازار سیاه برای کسب و کارها و سازمان‌هایی که متقاضی زیادی وجود دارد (مانند بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، سفارتخانه‌ها و …) در نظر گرفته شده است. با این مفهوم که یک کاربر در طول یک روز، حداکثر به تعدادی که مشخص شده از این سرویس می‌تواند نوبت رزرو نماید.

۵_ اگر چنانچه مشترک بخواهد توضیحاتی را در خصوص خدمت در حال ایجاد، به کاربر ارائه دهد، در این بخش می‌تواند آن را ثبت کند.

۶_ تنظیمات این قسمت عبارتند از:

  • رنگ خدمت: با انتخاب یک رنگ خاص برای خدمت در حال تعریف، تمامی رویدادهای مربوط به این خدمت در اسکجولر یا همان تقویم با همان رنگ نمایش داده می‌شود.
  • نمایش خدمت در پروفایل: بصورت پیش فرض، این گزینه به‌صورت انتخاب شده است. یعنی این خدمت و نوبت‌های آن در پروفایل کسب و کار برای کاربر نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند با انتخاب آن، نوبت‌های آزاد این سرویس را مشاهده و اقدام به رزرو نماید. درصورتی که این گزینه غیر فعال باشد، این خدمت برای کاربر نمایش داده نمی‌شود.
  • تایید درخواست رزرو: درصورتی که مشترک بخواهد رزرو ها با تایید خود او انجام شود، این گزینه را به حالت فعال در می‌آورد. در اینصورت، درخواست رزرو نوبتکه از طرف کاربر ارسال شده است، ابتدا توسط مشترک بررسی شده و در نهایت تایید و یا رد می‌گردد. در هر دو حالت، مشترک پلنو می‌تواند توضیحاتی را به کاربر رزرو کننده ارائه نماید. همانطور که در قسمت پیشخوان نیز گفته شد، درخواست‌های واصله برای رزرو نوبت، در منوی پیشخوان لیست می‌گردند تا مشترک با مشاهده اطلاعات مربوط به رزرو کننده از بخش جزئیات، اقدام به تایید یا رد درخواست نماید.
  • ارسال مدارک: مشترک می‌تواند از رزرو کننده بخواهد مدرک یا مدارکی را نیز ارسال نماید، در اینصورت با فعال نمودن این گزینه، تعداد مدارک ضروری و انتخابی که رزرو کننده باید در حین فرایند رزرو الصاق نماید، از مشترک پرسیده می‌شود.
  • گوش به زنگ یا لیست انتظار: اگر این گزینه هم توسط مشترک و هم توسط رزرو کننده فعال گردد، درصورتی که نوبتی با تاریخ زودتر از تاریخنوبت رزرو شده کاربر، توسط کاربری دیگر کنسل گردد، به کاربر اطلاع داده می‌شود.
  • اطلاع رسانی رزرو: با فعال نمودن این گزینه، اگر قراری رزرو یا نویتی گرفته شد، از طریق پیامک به کسب و کار اطلاع داده می‌شود.
  • اطلاع رسانی لغو نوبت: با فعال نمودن این گزینه، اگر نوبتی توسط کاربری لغو گردید، از طریق پیامک به مشترک اطلاع داده می‌شود.

۷_ با زدن دکمه اعمال تغییرات، مشترک وارد مرحله بعدی از تعریف سرویس یا خدمت می‌گردد.

منوی خدمت

پرسنل (درصورت وجود):

این گام از فرایند تعریف خدمت جدید، مربوط به کسب و کارها یا سازمان‌هایی است که در آن فرد یا افرادی بعنوان خدمت دهنده این سرویس، مشغول فعالیت هستند. برای افزودن شخصی بعنوان پرسنل، ابتدا فرد باید به‌صورت کسب و کار (ثبت نام از صفحه کسب و کار) در پلنو ثبت نام نماید تا بتوان برای خدمت و سرویسی که ارائه می‌دهد، زمان‌بندی کرد. افزودن پرسنل بر اساس کد کاربری فرد است.

جستجو و اضافه کردن فرد به‌عنوان خدمت دهنده بر اساس کد کاربری به دو دلیل است: اولاً حریم خصوصی شخص رعایت گردد و تا زمانی که فرد کد کاربری خود را در اختیار کسب و کار یا سازمان قرار ندهد، نمیتوان بعنوان پرسنل اضافه نمود. دوماً برای جلوگیری از اشتباه بخاطر تشابه اسمی. توجه داشته باشید که این امکان برای همه پلن‌ها، بجز پلن پایه فعال می‌باشد، چراکه در پلن پایه، امکان تعریف پرسنل وجود ندارد.

منوی خدمت

پرسشنامه (درصورت تمایل):

درصورتیکه مشترک پلنو تمایل داشته باشد تا کاربر حین فرایند رزرو نوبت به پرسش یا پرسش‌هایی پاسخ دهد، از قسمت پرسش نامه می‌تواند برای خدمتی که قصد ایجاد آن را دارد، سوالاتی را طرح نماید. پاسخ سوالات می‌توانند متنی و یا چند گزینه‌‌ای باشند و یا اینکه پاسخ دادن به آنها اختیاری باشد و یا الزامی.

این موارد با صلاحدید مشترک پلنو، قابل پیاده سازی است. همچنین درصورت نیاز می‌توان هر کدام از سوالات طرح شده را حذف کرد. مشترک پلنو، پاسخ سوالات را می‌تواند در لیست نوبت‌های رزرو شده و در بخش جزئیات (آخرین ستون در لیست) مشاهده نماید.

منوی خدمت

تعرفه (درصورت وجود):

این بخش از تعریف خدمت جدید، مربوط به هزینه ارائه خدمات است

  • کسب و کار می‌تواند هزینه خدمات و نیز مبلغ پیش پرداخت برای رزرو را تعیین نماید. با فعال نمودن این بخش، کاربران در آخرین مرحله از فرایند رزرو نوبت، مبلغ پیش پرداخت را واریز نموده و رزرو ثبت میگردد.
  • مشترک پلنو همچنین می‌تواند با توجه به ماهیت کسب و کار خود، قوانین کنسلی قرار را مشخص نماید. در صورتی‌که کاربر قرار ملاقاتی را که شامل قوانین کنسلی است را لغو کند، مشمول جریمه‌ای می‌گردد که در این قسمت مشخص شده است.

لطفاً توجه داشته باشید که مبالغ واریزی توسط کاربران در ابتدا به حساب پلنو، بعنوان پل مالی امین بین مشترک و کاربر واریز شده و همزمان به اعتبار حساب پلنو اضافه می‌گردد ولی همچنان تا موعد قرار غیر قابل برداشت خواهد بود. بعد از ارائه خدمت توسط کسب و کار به کاربر، مبلغ پیش پرداخت قابل برداشت خواهد بود. در عرض یک تا سه روز کاری بدون کسر هیچ مبلغی، به حساب کسب و کار که در بخش مالی تعریف شده است، واریز خواهد شد.

همچنین باید توجه داشت که در رزروهایی که نیاز به تایید درخواست رزرو توسط کسب و کار است، درصورتیکه کسب و کار، ۱۲ ساعت مانده به موعد نوبت، درخواست را تایید نماید و کاربر به هر دلیلی نتواند حضور یابد و مجبور به لغو قرار شود، این کنسلی، شامل قوانین کنسلی نمی‌گردد.

منوی نوبت:

منوی نوبت را شاید بتوان مهمترین و کاربردی ترین منو در پنل مدیریتی پلنو دانست. تمام عملیات مربوط به مدیریت نوبت دهی و رزرو (نوبت دهی برای خدمات ، بررسی جزئیات، رد یا تایید، اعلام حضور یا عدم حضور، اعمال تاخیر، جابجایی پرسنل و …) در این منو قابل انجام است.
۱- در این بخش فیلترهایی وجود دارند تا کاربر بتواند بصورت دقیق‌تر و آسان‌تر، نوبت‌ها را مدیریت کند. به‌صورت پیش فرض، تاریخ روز جاری در بخش تاریخ اعمال می‌شود و تمام نوبت‌های (رزرو شده یا آزاد) کسب و کار یا سازمان قابل مشاهده خواهد بود. از طریق فیلتر خدمت، می‌توان سرویس مورد نظر را انتخاب نمود به‌نحوی که تمام نوبت‌های آن سرویس یا خدمت خاص نشان داده شود. اگر فیلتر خدمت دهنده انتخاب نشده باشد، برنامه کاری و نوبت‌های تمام پرسنل برای آن خدمت خاص لیست خواهند شد. با استفاده از فیلتر خدمت دهنده، میتوان صرفا نوبت‌های آن فرد خاص برای سرویس مشخص شده را در تاریخ معلوم نمایش داد.

۲- از طریق دکمه نوبت دهی امکان زمان‌بندی برای خدمات ارائه شده توسط کسب و کار میسر می‌گردد. با کلیک این دکمه و با انتخاب خدمت و خدمت دهنده (درصورت وجود) زمان‌بندی برای آن خدمت و پرسنل خاص صورت می‌پذیرد که در بخش بعد توضیح داده خواهد شد.

۳- این بخش مجموعه‌ای از عملکردهاست که کاربر می‌تواند بر روی یک یا همه نوبت‌ها اعمال نماید.

  • حضور و عدم حضور: پلنو متعهد به صیانت از منافع مادی مشترک و کاربر است. اگر کاربری وقتی را از کسب و کاری رزرو کرده و به هر دلیلی قادر به حضور در موعد مقرر برای دریافت خدمات نباشد و در عین حال، رزرو خود را کنسل هم نکند و باعث تحمیل ضرر مادی به کسب و کار شود، پلنو اقداماتی را در این خصوص انجام می‌دهد. اگر کاربر در موعد مقرر برای دریافت خدمات حضور ننماید و لغو نیز نکرده باشد، مشترک با انتخاب آن نوبت و ثبت عدم حضور، این حالت را به پلنو اعلام می‌دارد. اگر کاربر این عمل را سه مرتبه تکرار نماید، پلنو آن کاربر را بعنوان کاربر غیر متعهد شناخته و در لیست سیاه پلنو ثبت خواهد شد و به مدت سه ماه از استفاده از پلنو، محروم خواهد شد.
  • کنسل کردن: مشترک می‌تواند نوبت یا نوبت‌هایی را لغو یا کنسل کند، در صورت لغو قرار، از طریق پیامک به رزرو کننده‌ها اطلاع رسانی می‌شود.
  • حذف کردن: مشترک می‌تواند نوبت یا نوبت‌هایی را از لیست نوبت‌های قابل رزرو حذف نماید. با این عمل دیگر نوبت حذف شده در لیست نوبت‌های آن سرویس نبوده و برای کاربر نیز قابل مشاهده نخواهد بود.
  • بستن یا باز کردن نوبت: مشترک می‌تواند نوبت یا نوبت‌هایی را ببندد، این بدین معنی است که نوبت از لیست نوبت‌ها حذف نمی‌شود و صرفا برای کاربر قابل مشاهده و رزرو نخواهد بود. در صورت نیاز، مشترک می‌تواند نوبت را باز نموده و آن را مجدداً قابل نمایش و رزرو برای کاربر نماید.
  • جابجایی پرسنل: اگر به هر دلیلی یکی از پرسنل، قادر به حضور و ارائه خدمات نباشد، مشترک پلنو می‌تواند برای نوبت یا نوبت‌هایی، پرسنل را تغییر داده و فرد دیگری را به‌عنوان خدمت دهنده جایگزین نماید. در اینصورت پیامک اطلاع رسانی به تمام رزرو کننده ها ارسال خواهد شد.
  • اعمال تاخیر: اگر تاخیری در ارائه خدمات پیش آید، مشترک پلنو می‌تواند با انتخاب یک نوبت تا آخرین نوبت آن روز، میزان تاخیر را اعمال کند. با اعمال تاخیر، زمان نوبت‌ها تغییر یافته و به تمام رزرو کننده‌ها، پیامک اطلاع رسانی ارسال خواهد شد.

۴- این برچسب، وضعیت نوبت را نشان می‌دهد، برچسب می‌تواند باز (آماده رزرو) بسته (غیر قابل نمایش و رزرو توسط کاربر) منتظر تایید (در حالتی که کاربر رزرو کرده ولی نهایی شدن رزرو به تایید یا عدم تایید کسب و کار بستگی دارد) کنسل شده (نوبت‌هایی که توسط کاربر یا کسب و کار لغو شده باشند) و باطله (نوبت‌هایی که زمانشان سپری شده)

۵- این بخش توضیحاتی در خصوص نوبت ارائه می‌دهد. نوبت می‌تواند فردی یا گروهی باشد، نیاز به تایید داشته باشد، نیاز به پرداخت داشته باشد، پرسشنامه داشته باشد و یا پیش پرداخت داشته باشد. همه این موارد در این بخش قابل مشاهده است.

۶- جزئیات نوبت، حاوی اطلاعات مهمی از نوبت و رزرو کننده است. تایید یا رد درخواست رزرو (درصورتی که نیاز به تایید باشد) از این قسمت انجام می‌پذیرد، پاسخ به سوالات (درصورت وجود) از این قسمت قابل ارزیابی است، اطلاعات تراکنش مالی (درصورت وجود) و نهایتا ضمائم درخواستی (درصورت وجود).

منوی نوبت

فرایند نوبت دهی:

  • منوی خدمت – انتخاب خدمت مورد نظر – کلیک بر روی دکمه نوبت دهی بر روی کارت خدمت
  • منوی نوبت – کلیک بر روی دکمه نوبت دهی در سمت چپ صفحه و شروع فرایند نوبت دهی

در این بخش روش دوم شرح داده می‌شود. باید توجه داشت که روش اول نیز دقیقا همان روش دوم است با این تفاوت که در این روش، دیگر نیازی به انتخاب سرویس نیست، چرا که سرویس قبلاً توسط مشترک انتخاب شده و بعد مشترک بسوی فرایند نوبت دهی هدایت می‌شود.

  • اگر بیش از یک خدمت در پنل تعریف شده باشد، از این قسمت می‌توان تعیین کرد که برای کدام خدمت قصد نوبت دهی داریم.
  • اگر در منوی خدمت برای ارائه سرویسی، پرسنل یا ارائه دهنده تعریف شده باشد، در این قسمت پرسنل را انتخاب نموده و ادامه فرایند را برای نوبت دهی برای آن فرد خاص ادامه می‌دهیم. لازم به ذکر است که اگر به تعداد پرسنل ثبت شده برای سرویس، باید فرایند نوبت دهی برای تک تک افراد اجرا شود. همچنین این امکان وجود دارد تا خود فرد ارائه دهنده خدمات، برای خود نوبت دهی انجام دهد. با انتصاب فرد بعنوان خدمت دهنده، آن سرویس یا خدمت در پروفایل او نیز ثبت می‌گردد و میتواند شخصاً اقدام به زمان‌بندی و مدیریت نوبت‌ها نماید.
  • تاریخ شروع و پایان نوبت دهی در این قسمت مشخص می‌شود. به عنوان مثال اگر می‌خواهیم برای ماه اسفند نوبت دهی انجام دهیم، تاریخ شروع را اول اسفند و تاریخ پایان را آخر اسفند در نظر می‌گیریم.
  • شروع و پایان ساعات کاری در این قسمت مشخص می‌گردد. بعنوان مثال ساعت شروع از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر در این فرایند به‌عنوان مثال پیشنهاد شده است.
  • روزهای کاری در این بخش تعیین می‌گردند. اگر تاریخ شروع و پایان زمان‌بندی هفت روز یا بیش از آن باشد (بعنوان مثال یک ماه)، تمام روزها انتخاب و اگر مشترک بخواهد فقط روزهای خاصی را بعنوان روز کاری خود انتخاب کند، میتواند روزهای غیر کاری را بحالت “انتخاب نشده” درآورد. در صورتی که ساعات کاری در روزهای فرد و زوج با هم متفاوت باشد، راحت‌ترین راه ممکن، زمان‌بندی مجزا در بازه زمانی مورد نظر برای روزهای فرد و زوج است. به این صورت که ابتدا زمان‌بندی در بازه مشخض شده برای روزهای زوج انجام شود و سپس همین فرایند برای روزهای فرد. اگر مشترک بازه زمانی بلند مدتی را انتخاب کرده باشد و در این بازه زمانی روز یا روزهایی تعطیل رسمی باشد، راحت‌ترین راه ممکن برای حذف نوبت‌های ایجاد شده برای این روزها این است که ابتدا بطور عادی زمان‌بندی برای این بازه زمانی انجام شود، سپس در منو نوبت با انتخاب روز مورد نظر از فیلتر تاریخ و با انتخاب تمام نوبت‌های ایجاد شده، اقدام به حذف آن نمود. راه حل دوم برای این مورد این است که مشترک می‌تواند با مراجعه به منوی تقویم و با انتخاب روز مورد نظر، با زدن دکمه لغو تمام رویدادها، کل رویدادهای آن روز تعطیل را حذف نماید.
  • در حالت پیش فرض، بعد از اتمام فرایند زمان‌بندی، نوبت‌های ایجاد شده، قابل مشاهده و رزرو توسط کاربران است. درصورتی که مشترک بخواهد زمان مشخصی قبل از شروع زمان‌بندی‌ها، نوبت‌ها بصورت اتوماتیک باز شوند و آماده برای رزرو کاربران باشند، با غیر فعال نمودن این آپشن و مشخص نمودن زمان مقرر، نوبت‌ها به اندازه زمان مشخص شده قبل از شروع اولین نوبت، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. بعنوان مثال، اگر زمان‌بندی‌ها از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر ایجاد شده باشد و مشترک بخواهد نوبتها از ساعت ۶ صبح قابل مشاهده و رزرو باشند، مدت زمان خواسته شده در این آپشن را ۲ ساعت ثبت می‌نماید. بدین ترتیب نوبت‌ها همه روزه بصورت اتوماتیک، ساعت ۶ صبح برای رزرو قابل مشاهده و رزرو خواهند بود.
  • اگر مشترک بخواهد بعد از هر نوبت، زمانی را برای استراحت یا نظافت اختصاص دهد، میتواند در این قسمت مشخص نماید.

در پایان مشترک می‌تواند توضیحاتی را برای رزروکننده‌ها مشخص کند. باید توجه داشت که توضیحات قید شده حین فرایند تعریف خدمت، برای کلیه نوبت‌های آن خدمت به کاربر نشان داده می‌شود، ولی توصیحاتی که در این بخش ارائه می‌شود، می‌تواند برای تعداد محدودی از نوبت‌ها اعمال شده و به کاربران رزرو کننده نمایش داده شود. با زدن دکمه اعمال تغییرات، زمانبندی برای سرویس مورد نظر ایجاد می‌گردد.

منوی مالی:

این بخش از منو مربوط به اطلاعات مالی کسب و کار است که توضیحاتی در این خصوص ارائه می‌شود.

  • فاکتورهای من: در این بخش، فاکتور وجوه پرداخت شده مشترک پلنو قابل مشاهده است. تمام وجوه پرداختی، اعم از هزینه تمدید یا ارتقاء پلن و هزینه پیامک در این قسمت قابل مشاهده است.
  • صورتحساب: این بخش شاید مهمترین بخش از منوی مالی باشد. تمامی تراکنش‌های مربوط به رزروهای انجام شده در این بخش مستند می‌شوند. واریزی از بابت رزرو، برداشت از اعتبار بخاطر لغو نوبت (لغو توسط رزرو کننده یا مشترک) و همچنین واریزی‌های پلنو به حساب مشترک. همانطور که قبلا نیز در بخش هزینه خدمت نیز شرح داده شد، مبالغ پیش پرداخت واریزی توسط رزرو کنندگان، به حساب پلنو واریز می‌گردد و به میزان همان مبلغ، به اعتبار حساب مشترک پلنو، افزوده می‎شود. اعتبار موجود در حساب مشترک، بعد از موعد قرار، به‌صورت قابل برداشت شده و در عرض یک تا سه روز کاری، به حساب متشرک پلنو که در تب سوم منوی مالی ثبت شده است، واریز میگردد. باید توجه داشت پلنو در این تراکنش‌ها، هیچ نفع مالی ندارد و صرفاً بعنوان یک رابط مالی امین بین مشترک و کاربر عمل می‌نماید و تمامی مبلغ واریزی توسط کاربر یا مشتری، بعد از ارائه خدمات، به حساب مشترک واریز خواهد شد.
  • حساب بانکی: در این بخش، اطلاعات مربوط به حساب بانکی از مشترک دریافت می‌شود. پلنو تمام وجوه دریافتی از کاربران و مشتریان را که برای دریافت خدمات پیش پرداخت واریز می‌کنند را به حساب مشخص شده در این بخش که متعلق به مشترک است، واریز می‌نماید.

منوی پروفایل:

اطلاعات پروفایل:

  • نام کاربری پلنو که عبارتست از شماره موبایلی که با آن ثبت نام انجام شده است. این شماره ثابت و غیر قابل تغییر است
  • کد کاربری، یک کد منحصر به فرد در پلتفرم پلنو که برای شناسایی کاربران استفاده می‌شود. این کد، برای افزودن پرسنل کاربرد دارد. اگر مشترک پلنو بخواهد فرد یا افرادی را بعنوان پرسنل و ارائه دهنده خدمات تعریف نماید، با وارد نمودن کد کاربری شخص مورد نظر، میتواند فرد را بعنوان پرسنل اضافه کند.
  • نمایش پروفایل در نتایج جستجوی پلنو، این قابلیت به مشترک این امکان را می‌دهد تا پروفایل خود را بصورت غیر عمومی ثبت نماید. مشترک میتواند لینک پروفایل خود را برای گروه مشخصی از افراد و مشتریان یا مخاطبان ارسال کند تا فقط آنها قادر به رزرو وقت باشند. سایر کاربران قادر به مشاهده پروفایل غیر عمومی، در نتایج جستجوی پلنو نمی‌باشند.
  • لینک پروفایل، این لینک قابل کپی کردن و انتشار در فضای مجازی است. این لینک در حقیقت، آدرس اینترنتی صفحه رزرو و نوبت دهی مشترک پلنو می‌باشد. همچنین این لینک را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی نیز ثبت کرد. (بعنوان مثال در قسمت بایو اینستاگرام)

گالری تصاویر:

بسته به نوع پلن فعال بر روی پروفایل، مشترک پلنو می‌تواند تعدادی عکس مربوط به کسب و کار خود در بخش گالری تصاویر بارگذاری کند. تصاویر کمک می‌کنند تا کاربران و مشتریان تعامل بهتر و بیشتری با کسب و کار داشته باشند.

شبکه‌های اجتماعی:

در این بخش می‌توان آدرس وب سایت شخصی یا سازمانی (درصورت وجود) و شبکه‌های اجتماعی را ثبت کرد. باید دقت داشت که برای ثبت شبکه‌های اجتماعی، شناسه این شبکه‌ها و طبق مثال‌هایی که زده شده باید ثبت شوند. در این بخش همچنین QR Code مربوط به پروفایل مشترک پلنو نیز قرار دارد که مشترک می‌تواند از آن در هر جای مناسب بجای لینک پروفایل خود استفاده نماید.

آدرس:

در این بخش آدرس و اطلاعات تماس مشترک پلنو ثبت می‌گردد. ثبت محل دقیق آدرس بر روی نقشه به کاربران برای مسیریابی بسیار کمک می‌کند.

اطلاعات پلن:

اطلاعات و مشخصات کلی از پلن فعال بر روی پروفایل از این قسمت قابل بررسی است.

انتقال حساب:

این امکان برای مشترکین با پلن‌های طلایی و سازمانی فعال است و برای انتقال حساب کاری از یک فرد به فرد دیگری در سازمان به کار می‌رود. به این نحو که اگر فردی در سازمان که پروفایل از ابتدا با شماره تلفن وی ایجاد شده باشد با فرد دیگری جابجا شود، با این آپشن می‌تواند با وارد کردن شماره تلفن فرد جدید، بدون حذف و ایجاد مجدد پروفایل که در مواردی غیر ممکن می‌باشد، به‌راحتی پروفایل را منتقل کند.

منوی ارتقاء پلن:

در این منو، مشترک پلنو می‌تواند پلن فعال بر روی پروفایل خود را ارتقاء یا تمدید نماید.

  • حالت خرید پلن: مشترک پلنو می‌تواند پلن فعال خود را از این بخش ارتقاء یا تمدید نماید. با انتخاب بازه زمانی، قیمت پلن‌های برنزی، نقره‌ای، طلایی و سازمانی متناظر ثبت شده و مشترک می‌تواند با انتخاب یکی از آنها و خرید آن، پلن مورد نظر را فعال نماید.
  • خرید بسته پیامکی:

تمام اطلاع رسانی‌ها در پلنو از طریق پیامک انجام می‌گیرد. از این رو، پس از اتمام پیامک‌های رایگان هر پلن، کاربر می‌تواند از این بخش نسبت به شارژ پیامکی خود اقدام نماید.