سوالات متداول

 اگر پرسشِ بی‌پاسخی درباره‌ی یکی از محصولات یا خدمات پلنو در ذهن دارید، می‌توانید روی موضوع مورد نظر کلیک کنید تا متداول‌ترین پرسش‌های مطرح شده از سوی کاربران را به همراه پاسخ‌های آن‌ها مشاهده کنید. ممکن است پرسش شما نیز مشابه یکی از این پرسش‌‌های متداول باشد.

سوالات متداول کسب و کارها

پلنو چیست و مناسب چه نوع کسب و کارهایی است؟

پلنو یک پلتفرم ابری مبتنی بر وب برای رزرواسیون آنلاین وقت و خدمات از افراد، کسب و کارها و سازمانهاست.  

عموماً پلتفرم پلنو مناسب تمامی‌کسب و کارها و سازمانهایی است که در آنها ارائه خدمات به مشتریان و مخاطبان در زمان مشخصی انجام می‌پذیرد و مفهوم ترتیب زمانی برای ارائه خدمات به مشتریان این مراکز، نقشی کلیدی است.   

چگونه یک سیستم رزرواسیون و نوبت‌دهی اینترنتی ایجاد کنم؟

برای راه اندازی یک سیستم مدرن تعیین وقت اینترنتی و رزرو آنلاین خدمات، صرفاً عضویت در پلنو کافی است. در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به هیچ سخت‌افزار، نرم‌افزار و یا حتی دانش نرم‌افزاری خاصی، میتوان رزرو آنلاین و نوبت‌دهی اینترنتی را برای خدماتی که ارائه می‌دهید، ایجاد کنید.  

نحوه ایجاد حساب کاربری در پلنو به چه صورت است؟

با ورود به سایت پلنو و مراجعه به بخش ایجاد حساب کاربری، وارد فرایند ثبت نام می‌شوید. ثبت نام به عنوان یک کسب و کار برای ایجاد سرویس نوبت‌دهی و رزرواسیون آنلاین، طی چند گام ساده، تماماً آنلاین و توسط خود شما انجام می‌پذیرد. بعد از اتمام فرایند ثبت نام، پروفایل یا وب سایت اختصاصی رزرواسیون در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در آن ضمن معرفی کسب و کار خود و خدماتی که ارائه می‌د‌هید، زمان‌های قابل رزرو برای رزرو در اختیار مشتریان و مخاطبان قرار داده خواهد شد. یک پلن دمو 14 روزه شامل تمامی‌ امکانات پلنو بر روی پروفایل شما فعال می‌گردد. در این مدت می‌توانید تمام امکانات پلنو را بررسی و تست نمائید.  

بعد از دموی 14 روزه، چه کاری باید انجام دهم؟

بعد از اتمام دوره 14 روزه، شما تقریباً با تمام امکانات پلنو آشنا شده‌اید. اکنون با توجه به نیازمندی‌های خود و میزان امکاناتی که از پلنو انتظار دارید، بین پلن‌های رایگان و تجاری انتخاب می‌نمائید. اگر انتخاب شما ادامه با پلن رایگان پایه باشد، با کلیک بر روی دکمه پلن پایه، این پلن بر روی پروفایل شما فعال می‌گردد و چنانچه امکانات پلن پایه، پاسخگوی نیازهای کسب و کار شما نباشد، با کلیک بر روی ارتقاء پلن، یکی از پلن های تعریف شده را انتخاب نموده و خریداری می‌نمائید. پس از عملیات پرداخت موفق، پلن انتخاب شده بر روی پروفایل شما فعال خواهد شد.

آیا هزینه پشتیبانی نیز باید پرداخت کنم؟

خیر، مادامی‌که یکی از پلن ها بر روی پروفایل شما فعال باشد، نیاز به پرداخت هیچ مبلغی تحت عنوان هزینه پشتیبانی نیستید. به عبارتی دیگر، تا زمان اتمام اعتبار اشتراک شما، پشتیبانی از سیستم رزرواسیون آنلاین کسب و کار شما، رایگان و بر عهده پلنو است.

از کجا میتوانم به آدرس اینترنتی پروفایلم دسترسی داشته باشم؟

در صفحه پیشخوان، دکمه ای بنام “پروفایل شما از دید کاربران” دیده می‌شود که دقیقا همان آدرس پروفایل شما را دارد و می‌توانید آدرس آن را در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها ثبت کنید و به انتشار بگذارید. روش دوم، از منوی پروفایل، بخش اطلاعات پروفایل، لینک صفحه اختصاصی شما در دسترس است.

چطور میتوانم در خصوص امکان رزرو آنلاین کسب و کارم اطلاع رسانی نمایم؟

لینک وبسایت اختصاصی شما در پلنو، در پنل کاربری و در بخش پروفایل، در دسترس است. این لینک قابل انتشار در فضای مجازی بوده و میتوانید علاوه بر درج آن در شبکه های اجتماعی تان، نظیر اینستاگرام، فیسبوک و …، از طریق پیام رسان ها هم، به اشتراک بگذارید.

چرا نمیتوانم مدت زمان خدمت تعریف شده را ویرایش کنم؟

این مورد در بحث ویرایش یک استثناست. در ویرایش اطلاعات یک خدمت، همه موارد، بجز مدت زمان ارائه آن خدمت، قابل ویرایش است. چراکه اگر امکان ویرایش مدت زمان وجود داشته باشد، احتمال بروز تداخل زمانی با بقیه خدمات و زمانبندی‌های قبلی صورت گرفته، وجود دارد.

چطور یک خدمت جدید تعریف کنم؟

در پنل کاربری، با انتخاب منوی خدمت، وارد بخش خدمات می‌شوید. با کلیک بر روی دکمه سرویس جدید، فرایند تعریف یک خدمت جدید آغاز می‌شود.

ظرفیت در رزرو گروهی چیست؟

بر اساس پلن فعال بر روی پروفایل، شما می‌توانید برای جلسات گروهی، زمانبندی کنید. شما می‌توانید حداکثر نفراتی را که قادر به رزرو یک تاریخ/ساعت بخصوصی باشند را مشخص نمائید.

آیا میتوانم محدودیت رزرو برای یک خدمت اعمال نمایم؟

پاسخ مثبت است. شما میتوانید در بخش اطلاعات خدمت تعریف شده، محدودیت تعداد رزرو توسط یک کاربر را برای آن خدمت در یک روز را تعیین و اعمال نمائید. به این ترتیب، کاربر نمیتواند از آن خدمت در یک روز بخصوص بیشتر از تعدادی که مشخص می‌نمائید، نوبت رزرو نماید.

چطور میتوانم خدمتی را حذف نمایم؟

در پنل کاربری و منوی خدمت، با کلیک بر روی خدمت مورد نظر، گزینه حذف فعال خواهد شد، با حذف سرویس، کاربر قادر به مشاهده آن و طبیعتاً رزرو از آن نخواهد بود.

چطور میتوانم اطلاعات تکمیلی از مشتری دریافت نمایم؟

اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری از کاربر هستید، میتوانید موارد مورد نیاز را در قالب سوالاتی از کاربران بپرسید. برای این کار، با کلیک بر روی خدمت تعریف شده، گزینه “پرسش” فعال خواهد شد. در این بخش، میتوانید سوالات متنی و یا چند گزینه‌ای را مطرح نمائید تا کاربران، حین فرایند رزرو به آنها پاسخ دهند. سوالات می‌توانند اختیاری یا الزامی ‌تعریف گردند.

چطور میتوانم برای خدمتی، پرسنل تعریف کنم؟

در پنل کاربری، منوی خدمت، با کلیک بر روی خدمت مورد نظر، گزینه “پرسنل” فعال خواهد شد، با کلیک بر روی آن، در صفحه‌ای که باز میشود، با وارد کردن کد کاربری فرد مورد نظر، می‌توانید او را بعنوان پرسنل ارائه دهنده آن خدمت تعریف نمائید.

توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید فردی را بعنوان پرسنل یک خدمت تعریف نمائید، آن فرد حتما می‌بایست بعنوان یک کسب و کار، فرایند ثبت نام را طی نماید و حساب کاربری از نوع کسب و کاری ایجاد نماید. نوع پلن فعال بر روی پروفایل پرسنل، اهمیتی ندارد و میتوان پلن رایگان پایه را برای پرسنل انتخاب نمود.

چطور میتوانم از رزرو کنندگان پیش پرداخت دریافت نمایم؟

با کلیک بر روی خدمت مورد نظر، گزینه “تعرفه” فعال خواهد شد. در این بخش می‌توانید ضمن اعمال قوانین کنسلی، مبلغ پیش پرداخت و نیز هزینه خدمت مورد نظر را تعیین نمائید.

وجوه دریافت شده از رزرو کنندگان چه زمانی به حساب من واریز میگردند؟

در سیستم پرداخت امن پلنو، کلیه مبالغ دریافتی از رزروکنندگان، به حساب واسط پلنو واریز شده و پس از ارائه خدمت به کاربر در موعد مقرر، قابل برداشت خواهد شد. تمام مبلغ بدون کسر مبلغی، تا 72 ساعت کاری، به حساب بانکی شما که اطلاعات آن در بخش مالی ثبت شده است واریز خواهد شد. پلنو در این تراکنش‌ها، هیچ نفع مالی نداشته و صرفاً رابط مالی امین بین کسب و کار و مشتری است. چنانچه مشتری رزروی را لغو نماید مبلغ واریز شده مطابق قوانین کنسلی تعریف شده (در صورت وجود) از اعتبار شما کسر و از حساب بانکی پلنو عودت داده می‌شود. درصورتیکه لغو شامل جریمه گردد، مبلغ جریمه، به حساب بانکی شما واریز خواهد شد.

درخواست رزروی را که کاربر پیش پرداخت واریز کرده فراموش کرده ام تعیین تکلیف کنم.

درصورتیکه خدمتی نیاز به تایید داشت و کاربر نیز حین رزرو پیش پرداخت واریز کرده باشد و فراموش کنید درخواست را تعیین تکلیف کنید و موعد رزرو سپری شده باشد، کل مبلغ پرداخت شده (حتی اگر قوانین کنسلی تعریف شده باشد) به حساب کاربر عودت داده خواهد شد.

اگر رزرو کننده درخواست رزرو کرده و اقدام به واریز پیش پرداخت کند و شما تایید نمائید، درصورتی که کاربر (12 ساعت قبل از موعد رزرو شده) اقدام به لغو نماید، شامل قوانین کنسلی نمیگردد و جریمه کسر نمی‌شود. این درحالیست که اگر کاربر رزرو کننده، رزرو همراه با پیش پرداخت را در فاصله کمتر از 12 ساعت انجام دهد و بعد از تایید شما، اقدام به لغو نماید، در اینصورت، شامل قوانین کنسلی می‌گردد و جریمه کسر شده و مابقی وجه به حساب وی عودت داده می‌شود.

برای یک خدمت چطور میتوانم نوبت‌دهی کنم؟

به دو روش.
1.  اگر در منوی خدمت هستید، با کلیک بر روی خدمتی که میخواهید زمانبندی انجام دهید، دکمه “نوبت دهی” فعال خواهد شد. با کلیک بر روی آن، فرایند زمانبندی آن خدمت برای شما ظاهر خواهد شد.

  1. با مراجعه به منوی نوبت در پنل کاربری. در این صفحه، با کلیک بر روی دکمه “نوبت‌دهی” فرایند زمانبندی آن خدمت آغاز خواهد شد.
زمانبندی یک خدمت برای پرسنل به چه نحو است؟

برای برنامه‌ریزی زمانهای کاری یک فرد بعنوان پرسنل ارائه دهنده یک خدمت، گام اول اضافه نمودن فرد، بعنوان پرسنل برای آن خدمت خاص است. سپس با مراجعه به منوی نوبت، با انتخاب سرویس مورد نظر و فرد خاص، فرایند نوبت‌دهی را صرفا برای ایشان انجام می‌دهیم.

آیا پرسنل نیز می‌توانند برای خدمات تعریف شده نوبت‌دهی کنند؟

بله. وقتی فردی را بعنوان پرسنل ارائه دهنده یک خدمت تعریف می‌کنید، آن خدمت با فرد مورد نظر به اشتراک گذاشته می‌شود و ایشان نیز می‌تواند برای خدمت به اشتراک گذاشته شده، نوبت‌دهی نموده و یا بطور کلی رزروها را مدیریت نماید.

آیا نوبت‌های یک خدمت، می‌تواند بصورت خودکار فعال و قابل رزرو گردند؟

بله. پلنو امکانی را فراهم نموده تا مشترکین پلنو بتوانند نسبت به مشخص کردن اینکه نوبت‌های قابل رزرو، چند ساعت قبل از شروع نوبت های آن روز، فعال گردند اعلام نظر کنند. برای این منظور، می‌بایست حین فرایند نوبت دهی، مشخص نمود چند ساعت قبل از شروع نوبت‌های آن روز، کل نوبت‌ها فعال گردند. توجه داشته باشید که پس از ایجاد نوبت‌ها، امکان تعریف کردن زمان فعال شدن اتوماتیک وجود نخواهد داشت و درصورت تمایل به این کار، باید کل نوبت‌ها حذف و از ابتدا و این بار، با مشخص کردن زمان فعال شدن اتوماتیک، نوبت‌دهی نمود.

چگونه میتوانم رزروی را که نیاز به تایید یا رد دارد، تعیین تکلیف کنم؟

در حین تعریف یک خدمت، در صورت تمایل، میتوانید گزینه “نیاز به تایید” را فعال نمائید. در اینصورت، درخواست رزروهای رسیده از طرف مشتریان و کاربران در منوی پیشخوان برای شما لیست خواهد شد. با کلیک بر روی آیکن جزئیات در ستون سمت چپ جدول، مشخصات رزرو کننده نمایش داده میشود. پس از بررسی میتوانید درخواست را تایید و یا رد نمائید. در این فرایند میتوانید توضیحات کوتاهی را نیز برای کاربر ارسال نمائید (بعنوان مثال، دلیل رد درخواست رزرو)

اعتبار پیامک در پیشخوان به چه معناست؟

تعداد تمام پیامک‌های ارسالی بابت اطلاع رسانی‌ها و یادآوری‌های خدمات رزرو شده، محاسبه و از اعتبار پیامکی هر پروفایل کسر می‌گردد. شایان ذکر است سرویس پیام کوتاه، خدمتی است که پلنو از یک شرکت دیگر تهیه نموده است و مبالغ دریافتی از مشترکین بابت شارژ اعتبار پیامکی، برای خرید پیامک از این شرکت هزینه می‎گردد و پلنو هیچ نفع مالی از این موضوع ندارد. هر 70 کاراکتر فارسی یک پیامک محسوب می‌شود که بسته به عنوان کسب و کار، نام خدمت، پرسنل (در صورت وجود) و تاریخ و ساعت و …، هر پیامک اطلاع رسانی رزرو حدودا 4 الی 6 پیامک محاسبه می‌گردد.

چرا پروفایل من در قسمت جستجوی پلنو نمایش داده نمی‌شود؟

پروفایل شما به حالت خصوصی درآمده است. در پنل کاربری، منوی پروفایل، بخش اطلاعات پروفایل، گزینه “نمایش پروفایل در نتایج جستجو” را فعال کنید.

شبکه‌های اجتماعی ثبت شده در پروفایلم، به درستی به حسابهای کاربری من لینک نمی‌شوند.

لطفا توجه داشته باشید برای ثبت شبکه‌های اجتماعی، صرفاً می‌بایست شناسه کاربری خود در آن شبکه‌ها را ثبت نمائید نه لینک کامل آن و نه حتی شناسه با علامت @. لطفا به نمونه های قید شده توجه داشته باشید.

چطور میتوانم شماره دیگری را بعنوان شماره صاحب پروفایل ثبت کنم؟

با توجه به نوع پلن فعال، در منوی پروفایل بخشی بنام “انتقال حساب” وجود دارد که در آن با وارد کردن شماره تلفن همراه جدید و سپس کد تایید پیامک شده بر روی خط قبلی، حساب کاربری به خط جدید منتقل می‌گردد.

سوالات متداول رزرو کنندگان

مدارک پیوستی به چه فرمتی باید باشد؟

در حال حاضر، مدارک درخواستی بصورت عکس و با فرمتJPEG قابل قبول است.

نمیتوانم بیش از یک رزرو از یک خدمت برای همان روز، رزرو کنم.

دلیل این امر، بخاطر محدودیتی است که کسب و کار مورد نظر شما اعمال کرده و طبق این محدودیت، شما قادر نیستید برای سرویس مورد نظر برای یک روز خاص، بیش از یک وقت رزرو نمائید.

چرا حساب کاربری من تعلیق شده است؟

پلنو به همان اندازه که در صدد فراهم آوردن امکاناتی برای افزایش کارآمدی و آسایش کاربران عادی است، به همان اندازه خود را موظف و متعهد به رعایت حقوق کسب و کارها می‌داند. چنانچه کاربری وقت ملاقاتی را از یک کسب و کار رزرو نماید و بنابه دلایلی نتواند در همان تاریخ جهت دریافت سرویس حضور یابد، موظف است طی مکانیزم‌هایی که پلنو در اختیار کاربر قرار می‌دهد، قرار ملاقات مورد نظر را کنسل نماید. در غیر اینصورت از آنجایی که با عدم حضور، ضرر و زیانی را متوجه آن کسب و کار می‌نماید، در صورت تکرار این عمل برای 3 بار، پروفایل کاربری کاربر غیر متعهد، بمدت 6 ماه به حالت تعلیق در می‌آید. این حالت برای کسب و کارها نیز وجود دارد. چنانچه امتیاز کیفیت سرویس دهی کسب و کار عضو پلنو از مقداری پایین تر باشد، علیرغم میل باطنی، طبق قوانین و مقررات این پلتفرم، پلنو مجبور به مسدود سازی آن حساب کاربری خواهد شد.

درصورت لغو قرار رزرو شده که پیش پرداخت انجام شده، چطور وجه پرداختی عودت داده میشود؟

سیستم پرداخت امن برای پرداخت وجوه درخواستی کسب و کارها بعنوان پیش پرداخت یا کل هزینه خدمات به اینصورت است که در زمان پرداخت، وجه پرداختی شما به حساب پلنو واریز شده و تا زمان موعد قرار، بصورت امانت نزد پلنو باقی می‌ماند. شما با مطالعه و اعلام موافقت با قوانین کنسلی، اقدام به پرداخت وجه و رزرو می‌نمائید بنابر این درصورتیکه رزرو خود را لغو نمائید (اگر طبق قوانین کنسلی مشمول جریمه گردید) مقدار جریمه از حساب شما کسر و الباقی وجه از طرف پلنو، به حساب شما عودت داده می‌شود.

این قضیه درصورت لغو قرار از طرف کسب و کار نیز تا حدودی به همین صورت است. با این تفاوت که چون کسب و کار خود اقدام به لغو قرار نموده است، هیچ مبلغی بعنوان جریمه کسر نشده و تمام هزینه عودت داده می‌شود.

رزرو نیاز به تایید من که پیش پرداخت نیز واریز کرده‌ام، دیر تایید شد ولی من قادر به مراجعه نیستم.

نگران نباشید، اگر زمان رزرو شما، بیش از 12 ساعت مانده به موعد قرار باشد و کسب و کار درخواست رزرو شما را در فاصله‌ای کمتر از 12 ساعت به موعد قرار تائید نموده است و شما قادر به حضور نمی‌باشید، می‌توانید بدون نگرانی از کسر مبلغ جریمه کنسلی، قرار خود را لغو نمائید. ولی توجه داشته باشد که اگر زمان رزرو شما، کمتر از 12 ساعت مانده به قرار باشد، و کسب و کار نیز در فاصله ای کمتر از 12 ساعت این درخواست را تائید کرده باشد، درصورت لغو قرار از طرف شما، مبلغ جریمه کسر، و مابقی مبلغ به حساب شما واریز خواهد شد.