رزرو مراکز تفریحی جز نمونه‌های جدیدتر رزرواسیون است. با توسعه صنعت گردشگری، سالهاست که مراکز تفریحی و گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌ها برای تسهیل در ارائه خدمات و به حداکثر رساندن تعداد مشتریان خود روش‌های مختلفی را آزموده‌اند و بودجه زیادی را صرف بازاریابی و جلب و جذب مشتری کرده‌اند تا پتانسیل بالقوه مشتریان را بالفعل درآورند. با رشد و توسعه تکنولوژی، استفاده از خدمات رزرواسیون آنلاین برای انتخاب آسان‌تر، پرداخت راحت‌تر و انتخاب بهتر توسط مشتری رونق گرفته و این کار تا جایی پیش رفته که با استفاده از خدمات رزرواسیون آنلاین، مشتریان می‌توانند در رستوران میز مورد نظر خود را برای مدت زمان مشخص انتخاب کنند یا خدماتی را که در هتل محل اقامت خود نیاز دارند از جدول برنامه‌ها و خدمات انتخاب کرده و در زمان مورد نیاز خود دریافت کنند. این اطلاعات که توسط بانک اطلاعاتی مرکز تفریحی نگه‌داری می‌شود کمک می‌کنند تا صاحبان کسب و کارهای حوزه گردشگری، سلیقه و تقاضاهای مشتریان خود را قبل از ورود ایشان تا حد زیادی شناخته و به تناسب خواسته ایشان خدمات ارائه کنند و رضایت مشتریان خود را بیش از پیش کسب کرده و وفاداری آنها را به مجموعه خود افزایش دهند. سیستم رزرواسیون آنلاین تنها به منظور رزرو و دریافت نوبت نیست، بلکه تسهیلاتی برای مشتریان است تا بتوانند مکان‌های گردشگری متناسب با علائق خود را در حین جستجو راحت‌تر پیدا کنند.

برای یک مشتری، صدها فرصت بالقوه برای انتخاب هتل یا رستوران، سوئیت، پلاژ، ویلا و …  وجود دارد و هرچه مشتری امکان انتخاب‌های آزادتری داشته باشد میزان رضایت او افزایش خواهد یافت. بنابراین با استفاده از یک سیستم رزرواسیون آنلاین و تنظیم جدول خدمات، برنامه‌ها و هزینه‌ها به شیوه مناسب؛ مشتری می‌تواند خدمت مورد نیاز خود را با جزییات بیشتری انتخاب کرده و زمان مورد تقاضای خود را تعیین کند و با ثبت نهایی آن برنامه تفریحی مورد علاقه خود را تنظیم کند. این خدمت، باعث می‌شود فاصله زمانی بین بررسی و جستجوی اطلاعات برای انتخاب بهتر تا نقطه تصمیم‌گیری و خرید خدمت به سرعت کاهش پیدا کرده و یک جستجوگر به یک مشتری بالفعل و خریدار تبدیل شود. و هرچه خاطره و تجربه خریدهای قبلی بهتر و دلنشین‎تر باشد و خرید راحت‌تر  و بی‌دردسرتر انجام گیرد؛ این فاصله زمانی در نتیجه اعتماد؛ کمتر و کمتر می‌شود.

با توجه به مطالب فوق و به دلایل زیر سیستم رزرواسیون آنلاین و رزرو مراکز تفریحی ضرورت اجتناب‌ناپذیر مراکز تفریحی و گردشگری در زندگی امروزی است:

  • در دسترس بودن در تمام زمان‌های شبانه‌روز و تمام ایام هفته
  • سرعت جستجوی اطلاعات و انتقال اطلاعات و خواسته‌ها
  • سهولت انجام فرایند انتخاب و خرید خدمت
  • افزایش کارآیی مجموعه ارائه‌کننده خدمات گردشگری و مراکز تفریحی
  • رشد سود مالی از طریق کاهش هزینه‌ها و افزایش مشتری
  • معرفی مجموعه در دنیای دیجیتال
  • ارائه اطلاعات هوشمند در مورد کسب و کار گردشگری
  • افزایش مزیت رقابتی در دنیای پر رقابت مراکز تفریحی، گردشگری